حاکمیت قانون باید در کشور وجود داشته باشد - کانون سردفتران و دفتریاران استان قم
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
حاکمیت قانون باید در کشور وجود داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران استان قم،  امیرمحمد متقیان سردفتر اسناد رسمی قم با اشاره اهمیت دفاتر اسناد رسمی در اجرای قانون در کشور اظهار کرد: از قدیم دفاتر اسناد رسمی تشکیل شده به‌منظور این که اراده و خواست افراد را تثبیت و به‌نوعی بر اساس قوانین کشور آن را رسمی کند.

وی بیان داشت: هر سازوکاری که خلاف این موضوع باشد در واقع محدودکننده ظرفیت کاری دفاتر اسناد رسمی است و  اجازه نمی‌دهد که دفاتر اسناد رسمی از ظرفیت‌های خود استفاده کند.

متقیان تصریح کرد: این موضوع از نظر ما مردود است، در واقع اگر تنظیم سند خودرو از دفاتر اسناد رسمی گرفته شود یکی از صلاحیت‌های تخصصی دفاتر اسناد رسمی از آن‌ها گرفته می‌شود.

وی ابراز داشت: زمانی که صحبت از صلاحیت دفاتر اسناد رسمی می‌شود ازاین‌جهت است که در مراکز تعویض پلاک بعضاً مشکلات حقوقی ایجاد می‌شود که قادر به برطرف‌کردن آن نیستند.

متقیان تاکید کرد: دفاتر اسناد رسمی مبالغی که وصول می‌کنند بر اساس مصوبات مجلس است و بخش زیادی از آن به خزانه کشور واریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر اسناد رسمی شخصیت حقوقی دارند که به‌موجب قانون به رسمیت شناخته شده است اما شرکتی که برگ سبز خودرو را صادر می‌کند یک شرکت منحله است و مالکیت و صلاحیت آن مشخص نیست و علاوه بر این تخصصی هم در این زمینه ندارد.

سردفتر اسناد رسمی قم افزود: به‌عنوان نمونه فردی که شناسنامه‌اش دارای توضیحات بود در مراکز تعویض پلاک دچار مشکل شده و راهکار قانونی برای آن نداشتند درحالی‌که در دفاتر اسناد رسمی این موارد به‌سهولت و در کم‌ترین زمان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: دفاتر اسناد رسمی باتوجه‌به پراکندگی خوبی که دارند در اوج شیوع کرونا نیز فعال بودند و کارهای مردم روی زمین نمانده بود اما مراکز تعویض پلاک بدون توجه به حقوق مردم تعطیل بودند و زمان بازگشایی این مراکز مشخص نبود

متقیان با بیان این که در کشور باید حاکمیت قانون وجود داشته باشد، ابراز داشت: این که با جوسازی‌های رسانه‌ای بخواهیم قانون و رویه ایجاد کنیم مردود است و باید به این مهم هم اشاره کنم که توسعه کشورها زمانی رخ می‌دهد که حاکمیت قانون آن در وجود داشته باشد.

وی با بیان این که برخی از افراد متأسفانه به شایعه‌پراکنی اقدام می‌کنند که زیبنده نیست و نشر اکاذیب است، گفت: در خصوص خودرو باید به قانون مجلس رجوع کنیم نه این به اخباری که در فضای مجازی مطرح می‌شود.

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false