۱۲ هزار و ۸۰۰ دفتر جاری و دست‌نویس در استان قم تصویربرداری می شود - کانون سردفتران و دفتریاران استان قم
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
۱۲ هزار و ۸۰۰ دفتر جاری و دست‌نویس در استان قم تصویربرداری می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران استان قم،  محمدرضا محامد با اشاره به تصویربرداری دفاتر اسناد رسمی استان قم اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن ماده ۳۵ آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی پروژه تصویربرداری و اسکن دفاتر دست‌نویس استان قم از ابتدای آذرماه ۱۴۰۰ در کانون سردفتران و سردفتران استان قم با مدیریت هیئت‌مدیره کانون شروع شده است.

وی با بیان این که تصویربرداری با سرعت خوبی پیش می‌رود، افزود: ۱۲ هزار و ۸۰۰ دفتر جاری و دست‌نویس در استان قم وجود دارد که کار تصویربرداری آن‌ها با سرعت خوبی با این که تجربه اول این کار در کشور بود، پیش می‌رود.

محامد تصریح کرد: نزدیک به دو میلیون و ۶۰۰ صفحه را باید تصویربرداری کنیم که تاکنون کار تصویربرداری سه هزار و ۳۰۰ دفتر و به عبارتی ۶۶۰ هزار برگ اسکن انجام شده است.

وی بیان داشت: دفاتری که جدیدتر هستند تصویربرداری آن‌ها از دفاتری که در سال‌هایی مانند ۱۳۱۴ ثبت شده، ساده‌تر است.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم خاطرنشان کرد: این دفاتر نیازمند مرمت اولیه و دقت ویژه در زمان تصویربرداری دارند که کار را سخت می‌کند ولی امیدواریم به کمک همکاران در دفاتر اسناد رسمی استان و با همراهی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان قم به‌سرعت این روند را به پایان برسانیم.

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false