جلسات زیادی در مورد اصلاح تعرفه اسناد رسمی تشکیل شده است - کانون سردفتران و دفتریاران استان قم
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جلسات زیادی در مورد اصلاح تعرفه اسناد رسمی تشکیل شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران استان قم، مهدی اقبال در جلسه دیدار عمومی حسن بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور با سردفتران و دفتر یاران اسناد و ازدواج استان قم که شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات کانون استان قم برگزار شد، باتبریک دهه کرامت اظهار کرد: در مدیریت جدید سازمان و در ابتدای کار در سال گذشته ما با دو بحران آیین‌نامه اصلاحی و ماده ۲۹ روبرو شدیم که درخواست‌های زیادی از سوی سردفتران در این زمینه‌ها وجود داشت.

وی ادامه داد: با پیگیری و دستور دکتر بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور آیین‌نامه اصلاحی با موافقت ریاست قوه دوباره مورد اصلاح قرار گرفته تا تمامی مشکلات و خواسته‌های سردفتران در آن تأمین شود.

اقبال بیان داشت: در خصوص تعرفه اسناد رسمی هم جلسات متعددی تشکیل شده است تا بتوانیم در این زمینه خواسته‌های سردفتران را تأمین کنیم.

وی توسعه اسناد رسمی را مهم برشمرد و گفت: در توسعه سند رسمی با وزارت راه و شهرسازی و اداره تعاون مکاتباتی صورت گرفت تا تعاونی‌هایی که در مسکن ملی فعال هستند قراردادهای خودشان را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنند.

معاون امور اسناد سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در خصوص گلایه‌های سردفتران ازدواج و طلاق بیان داشت: در خصوص تعرفه‌های دفاتر ازدواج در ماده ۵۴ قانون به‌صراحت آمده است که تغییر تعرفه‌ها باید هر ۴ سال یک‌بار باید باشد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته به دو سال یک‌بار تغییر پیدا کرده است که در آینده نزدیک ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این ثبت واقعه ازدواج موقت را نیز در نظام‌نامه گنجاندیم تا این کار نیز در دفاتر انجام شد.

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false